Print Logo
Du använder en äldre webbläsare som vi inte kan stödja fullständigt. Din upplevelse hos oss kan bli mindre optimal på grund av vår fokus på prestation, säkerhet och tillförlitlighet. Överväg att uppgradera din webbläsare om du har problem med användningen av vår hemsida. Mer Information

Frågor och Svar

Kan jag avbryta min beställning?

Efter att vårt system har skapat ett beställningsnummer, är alla priser låsta och bindande. Detta tillämpas oavsett om du köper av oss eller säljer till oss. Att inte fullgöra en beställning leder till likvidering, och marknadsförlusten blir taxerad enligt våra Försäljningsvillkor. Framtida beställningar accepteras inte förrän avgiften för marknadsförlusten är fullständigt betalad.


Påverkar missfärgningar, repor eller bucklor min ädelmetalls värde? Borde jag rengöra den?

Rengör aldrig ädelmetall om du är osäker på dess värde. Missfärgning är enbart en naturlig reaktion till syre och svavel på själva ädelmetallen. Fläckar såsom missfärgning, repor, bucklor och mjölkfläckar orsakas ofta av myntprocessen eller under hantering, och hittas ofta i ocirkulerade myntskick, silver och guldmynt, brickor och stänger. Varje ansenlig handlare vet att sådana fläckar inte påverkar din ädelmetalls värde, då värdet av ädelmetallen ligger i metallens vikt och renhet.


Vad gör jag om min försändelse är skadad?

Se sektionen gällande Skadade Leveranser i våra Försäljningsvillkor för instruktioner och detaljer. När väl en skadad leverans returneras till oss, återsänder vi din beställning. När det är möjligt, använder vi oss av en bärare för att undvika en återkommande situation av problemet.


Vad är prisrabatten?

Kassarabatten kommer gälla för alla betalningsmetoder utom Kreditkort och PayPal. Denna rabatt är redan inarbetad i produktprissättningen som listat på webbsidan, så om du betalar med Kreditkort eller PayPal, kommer du att hitta den procentbaserade prisskillnaden adderad till totalsumman av din beställning.


När kan jag förvänta att min beställning levereras?

Din beställning kommer att schemaläggas för paketering och frakt baserat på datumet som ditt betalning är emottagen, enligt betalningstyp och klarläggningstider, såväl som produktundantag noterade vid tillfället som din beställning placerades. Vänligen granska dina bekräftelse E-postmeddelanden för samhörande detaljer. Om din betalningstyp har en lång klarläggningstid, kommer frakt försenas tills att klarläggningstiden är genomförd. Besök vår betalningssida för klarläggningstider. Om du har några utomstående beställningar i Väntande status, kommer frakt försenas för betalda beställningar i enlighet med våra Försäljningsvillkor. Större beställningar kommer att bli förskjutna i transit för säkerhets, försäkrings, och viktrestriktioner. Du kommer att sändas ett unikt spårningsnummer för varje enskilt paket. Inte säker på om du kommer att vara tillgänglig för leverans? Kontakta oss för att få din försändelse schemalagd i enlighet med detta.


Varför accepterar ni inte mitt kreditkort?

För säkerhetsskäl, stödjer vårt system enbart kreditkort som har inrättats med Verified by Visa och MasterCard SecureCode. Om du upplever problem, föreslår vi att du försöker använda PayPal som betalningsalternativ till att betala med kreditkort.


Försäkrar ni era leveranser?

Varje paket som vi fraktar är försäkrat, spårat och kräver en signatur vid leverans. Paketen är diskreta, och det finns ingen indikering på försändelsen eller fraktsedeln av innehållet. Vi använder pseudonymer på returadressen för att förse med ytterligare säkerhet i transit för att inte identifiera innehållet av paketet.


Jag har betalat för min beställning. Varför är mitt konto fortfarande i avvaktan?

Var god tillåt 24-48 timmar för din betalning att bearbetas genom banken och vårt system. När väl din betalning har tillämpats till ditt konto, kommer du emottaga en E-postbekräftelse. Om ditt konto inte börjat bearbetas inom 2 affärsdagar, eller om du inte emottagit E-postbekräftelse, var god kontakta oss.


Varför måste jag vänta på att min betalning ska bli klar?

På grund av en hög nivå av bedrägerier i vår bransch, kräver vi en utökad tidsperiod för banken till att bekräfta legitimiteten av betalningsmedlen. Betalningsklarläggning börjar det datum som vi emottager betalningsmedlen och tidsramen kommer att variera baserad på din betalningsmetod och hemvistland. Vänligen besök vår Betalningssida för ytterligare information gällande betalningsklarläggning.