Skip to main content
Print Logo
Du använder en äldre webbläsare som vi inte kan stödja fullständigt. Din upplevelse hos oss kan bli mindre optimal på grund av vår fokus på prestation, säkerhet och tillförlitlighet. Överväg att uppgradera din webbläsare om du har problem med användningen av vår hemsida. Mer Information

Frågor och Svar

Kan jag avbryta min beställning?

Efter att vårt system har skapat ett beställningsnummer, är alla priser låsta och bindande. Detta tillämpas oavsett om du köper av oss eller säljer till oss. Att inte fullgöra en beställning leder till likvidering, och marknadsförlusten blir taxerad enligt våra försäljningsvillkor. Framtida beställningar accepteras inte förrän avgiften för marknadsförlusten är fullständigt betalad.


Påverkar missfärgningar, repor eller bucklor min ädelmetalls värde? Borde jag rengöra den?

Rengör aldrig ädelmetall om du är osäker på dess värde. Missfärgning är enbart en naturlig reaktion till syre och svavel på själva ädelmetallen. Fläckar såsom missfärgning, repor, bucklor och mjölkfläckar orsakas ofta av myntprocessen eller under hantering, och hittas ofta i ej cirkulerade silvermynt, guldmynt, wafers och tackor som är i nytt skick. Varje ansenlig handlare vet att sådana fläckar inte påverkar din ädelmetalls värde, då värdet av ädelmetallen ligger i metallens vikt och renhet.


Vad gör jag om min försändelse är skadad?

Hänvisa till sektionen gällande skadade leveranser i våra försäljningsvillkor för instruktioner och detaljer. När väl en skadad leverans returneras till oss, återsänder vi din beställning. Om det är möjligt, använder vi oss av en speditör för att undvika en återkommande situation av problemet.


Vad är prisrabatten?

Kontantrabatten kommer att gälla för alla betalningsmetoder utom kreditkort och PayPal. Denna rabatt är redan inarbetad i produktprissättningen som listas på webbsidan, så om du betalar med kreditkort eller PayPal, kommer du att hitta den procentbaserade prisskillnaden adderad till totalsumman av din beställning.


När kan jag förvänta att min beställning levereras?

Din beställning kommer att schemaläggas för paketering och frakt baserat på datumet som din betalning emottages, enligt betalningstyp och clearingtider, såväl som produktundantag noterade vid beställningstillfället. Vänligen hänvisa till din e-postbekräftelse för specifik information. Om din betalningstyp har en lång clearingtid, kommer frakten att försenas tills att clearingtiden är genomförd. Besök vår betalningssida för clearingtider. Om du har några utestående beställningar i väntande status, kommer frakt att försenas för betalda beställningar i enlighet med våra försäljningsvillkor. Större beställningar kommer att delas upp i transit på grund av säkerhets, försäkrings, och viktrestriktioner. Du kommer att bli tillskickad ett unikt spårningsnummer för varje enskilt paket. Inte säker på om du kommer att vara tillgänglig för leverans? Kontakta oss för att få din försändelse schemalagd.


Varför accepterar ni inte mitt kreditkort?

För säkerhetsskäl, stödjer vårt system enbart kreditkort som har inrättats med Verified by Visa och MasterCard SecureCode. Om du upplever problem, föreslår vi att du försöker använda PayPal som betalningsalternativ till att betala med kreditkort.


Försäkrar ni era leveranser?

Varje paket som vi fraktar är försäkrat, spårat och kräver en signatur vid leverans. Paketen är diskreta, och det finns ingen indikering på försändelsen eller fraktsedeln av innehållet. Vi använder pseudonymer på returadressen för att ge ytterligare säkerhet i transit, för att förhindra att innehållet av paketet ska kunna identifieras.


Jag har betalat för min beställning. Varför är den fortfarande pågående?

Vänligen vänta cirka 24-48 timmar för din betalning att bearbetas genom banken och vårt system. När väl din betalning har tillämpats till ditt konto, kommer du att få en bekräftelse via e-post. Om ditt konto inte börjat bearbetas inom 2 affärsdagar, eller om du inte tagit emot e-postbekräftelsen, vänligen kontakta oss.


Varför måste jag vänta på att min betalning ska bli klar?

På grund av en hög nivå av bedrägerier i vår bransch, kräver vi en utökad tidsperiod för banken för att bekräfta legitimiteten av betalningsmedlen. Clearing av betalning börjar det datum som vi tar emot betalningsmedlen och tidsramen kommer att variera beroende på din betalningsmetod och ditt hemvistland. Vänligen besök vår betalningssida för ytterligare information gällande clearing.